فیش نویس

  • ۰
  • ۰

「♥️」استاد فروغی

🍃 توجه به حضور #امام_زمان علیه السلام، مانع گناه

 

🔸اهل‎بیت علیهم‎السلام #حجة_الله_الأعظم،عین الله الناظره و شاهدانی هوشیار در تمام عوالم هستند. 

«قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ » [1]

 بگو: عمل کنید! خداوند و فرستاده او و مؤمنان، اعمال شما را مى‏ بینند!  

 

🔹از امام صادق(علیه‎السلام) سؤال شد: منظور از «مؤمنون» در این آیه شریفه چه کسانی‎اند؟ فرمود: «هم الأئمة» [2]  ایشان امامان هستند. 

 

🔸از عثمان بن سعید (نائب اول امام زمان) نقل شده که:

 مردى از اهل عراق نزد من آمد و مالى براى #امام_زمان علیه السلام آورد. حضرت آن را پس داد و فرمود: «حق پسر عمویت را که چهار صد درهم است، از این مال جدا کن» آن مرد مبهوت و متعجب ماند و دوباره به حساب اموال خود رسیدگی کرد. معلوم شد زمین زراعتى پسر عمویش در دست او بوده که قسمتى را به او برگردانده و قسمتى را هنوز رد نکرده بود، وقتى کاملا حساب کرد معلوم شد سهم پسر عمویش از آن زمین، چهار صد درهم مى ‏شود، همان طور که حضرت فرموده بود، آن مبلغ را جدا نمود و بقیه را تسلیم حضرت کرد و بعد از آن مقبول واقع شد.[4]

 

🔸اگر دائما به این نکته توجه کنیم که امام زمان(علیه‎السلام) #شاهد و #ناظر بر اعمال ما بوده و هر جا که باشیم، تحت نظر او هستیم، #حول و #قوۀ الهی نصیبمان شده و قدرت بر #ترک_معاصی و انجام اوامر الهیۀ پیدا می کنیم . 

 

 همانگونه که یک کودک وقتی کنار پدرش می ایستد فکر می‎کند تمام عالم در مقابل پدرش چیزی نیست لذا احساس قدرت کرده و از کسی نمی‎ترسد، ما نیز اگر باورمان به امام زمان(علیه‎السلام) به اندازه باور این بچه به پدرش باشد و یقین داشته باشیم که صاحب و امامی  داریم؛  شجاعت و قدرت بر ترک گناه یافته و همین امر موجب تعالی معنوی مان می شود! 

 

─━════➿════━─   

[1] سوره توبۀ ، آیه 105   

[2] البرهان فی تفسیر القرآن، ج‏2، ص 839

[2] گلشن راز شیخ محمود شبستری-بخش 22-قاعده در حکمت وجود اولیا 

[4] بحار الأنوار، ج‏51، ص 326

➖➖➖